sunnuntai 1. heinäkuuta 2012

Leipoen leipuriksi


Minä jolla se kuuluisa jauhopeukalo on keskellä kämmentä, olen saanut yhtäkkisen innostuksen opetella leipomaan. Herkkuja syntyykin tiuhaan tahtiin, joten niitä täytyy jo tunkea ystäville ja sukulaisillekin :)

Käytin elämäni ensimmäistä kertaa hyytelösokeria, kun tahdoin saada mansikkasuklaakakkuun kauniin pinnan. Olen iloinen kuinka kaunokainen siitä tulikaan!



Olen myös leiponut ahkerasti muffinseja, kuorrutellen niitä eri tavoin. Valkosuklaakuorrutteen valmistus on minulle myöskin uusi juttu ja voi kuinka hyvältä se maistuukaan muffinsien tai kakun päällä!


Suklaakakku tummasuklaakuorrutteella puolestaan on hyvin.. suklainen! Niin makeaa, ettei sitä kovin paljon kerralla alas saa.. :)
 

Kotitekoiset sämpylät puolestaan ovat jotain herkullistakin herkullisempaa! Minulla on yleensä ollut tapana voidella sämpylät joko munalla tai jättää ne voitelematta kokonaan, mutta nykyisin voitelen pelkällä vedellä. Sämpylät saavat kauniin ja rapen pinnan, nammm!
 

Kotitekoiset lihapasteijat ovat myös jotain äärettömän herkullista! Nämä olen tosin tehnyt valmiista lehtitaikinasta, kenties seuraavaksi voisi opetella tekemään niihinkin itse taikinan :)
 

2 kommenttia:

Noora kirjoitti...

Voi miten herkullisen näköisiä kuvia täältä löytyikään! <3

Minz kirjoitti...

Nonni! Unohdin, ettei Firefoxilla kaikki viestit Bloggeriin lähde minnekään (antaa vain julkaisun jälkeen tyhjän ruudun), niin pitää kirjoittaa juttu uudestaan, Chromella tällä kertaa.

Näitä leipomuksiasi olen feissarissa jo ihaillut ja täällä nyt alkoi taas kuola valumaan, kun katselin ihania kuviasi kaikista herkuista. Mansikkasuklaakakku näyttää eritoten vallan suussasulavalta! Nam!