keskiviikko 18. heinäkuuta 2012

Tiri-tiri-tom


Sataa, sataa ropisee.. Vaan toisin kuin ylläolevan kuvan henkilö, minä olen kaikkea muuta kuin tanssahtelevan iloinen vallitsevasta sateenvarjosäästä.

Tänä kesänä on satanut vettä aivan uskomattomalla syötöllä, päivästä ja viikosta toiseen. Paikkakunnittainkin on tietysti vaihtelua, mutta kuinka ollakaan me asumme alueella jossa niitä sateita riittää silloinkin, kun vajaan kymmenen kilometrin päässä ei sada.

Säät eivät todellakaan suosi tänä vuonna kesää. Tosin sitä vieläkin elättelee toivoa, että josko ensi kuussa nyt sitten olisi hyvä sää? Jos ensi kuussa pystyisi tekemään vihdoinkin muutakin kuin nököttämään neljän seinän sisällä katselemaan ikkunasta ulkona riehuvaa kaatosadetta?

Tänään tosin oli melkoinen poikkeus, sillä vettä ei satanut! Täytyi oikein useampaan kertaan hieraista silmiään, jotta uskoi näkemänsä todeksi! :)

Istuskelin pitkästä aikaa pihalla nauttien auringon lämmöstä, katselin kun koirat kirmasivat pitkin pihaa leikkien ja laitoin pupuja ulkoilemaan. Aijai, kesä. Tahtoisin lisää tällaista!

Viikonlopuksi toivon hyvän säätä, kun kummityttöni tulee kylään. Jos säät suosisivat, niin pääsisimme uimaan! +12 asteessa ja vesisateessa ei houkuttaisi.. :)

5 kommenttia:

Sussi kirjoitti...

Muistan lukeneeni jostakin pitkäaikaisennusteesta, että elokuussa olisi kauniinpaa säätä. Saa nähdä...

Minulla on ainakin silloin kesäloma:)

Jaana kirjoitti...

Juu. Tämä kesä on mennyt sen kesän odottamisessa :/ kovat on paineet elokuulle lämmöstä ja auringosta. Mutta toivotaan parasta! Kivaa viikonloppua, keleistä huolimatta :)

Marika kirjoitti...

Sussi:
Minäkin olen kuullut samanlaista ja toivon kyllä niin totisesti, että pitäisi paikkansa! On kuin koko kesä jäisi olematta, un sataa vain vettä :/

Jaana:
Voin kyllä sanoa, että syksyllä harmittaa kovin jos koko kesä menee ohitse sateen merkeissä! Toivotaan oiiiiikein kovasti, että elokuussa olisi ihanat säät! :)))

Miia kirjoitti...

Marika! Mä oon taas hukannut sen sun blogin, se on kadonnut tosta mun listasta!!!

Viesti kirjoitti...

Viesti